Pozdravna riječ osnivačice i direktorice

Iskustva iz prakse, kao i rezultati istraživanja koje sam provela 2013. godine, Mentalno zdravlje djece rane adolescentne dobi (Badurina, 2013), jasno pokazuju da se mnoga djeca i adolescenti u našem društvu osjećaju neviđeno, neprihvaćeno i usamljeno , s dubokim osjećajem bezvrijednosti, nerazumijevanja i odbačenosti od strane onih koje vole i kojima vjeruju. Ovi podaci nažalost potvrđuju i izvještaji Svjetske zdravstvene organizacije, prema kojima je gotovo svako četvrto dijete rane adolescentne dobi u visokom riziku od razvoja mentalnih poteškoća.

BHIDAPA je osnovana upravo kao odgovor na ove alarmantne rezultate istraživanja, te iz potrebe da se glas djeteta čuje i da mu se pruži stručna, empatična i dostupna rana podrška. Utemeljena je i na spoznaji o nedostatku stručnjaka u oblasti mentalnog zdravlja djece i adolescenata dječijih psihologa, psihoterapeuta i dječijih psihijatara, kako bi se taj nedostatak dugoročno i sistemski počeo nadoknađivati.

Danas znamo da mnoge teškoće u mentalnom zdravlju odraslih imaju svoje korijene u neprepoznatim i neliječenim iskustvima iz djetinjstva. Ne smijemo zaboraviti, kako često podsjeća profesorica Dubravka Kocijan Hercigonja, da “budućnost svakog čovjeka i društva u cjelini počinje u djetetu.” Upravo zato, BHIDAPA svoju misiju gradi na jačanju svijesti o važnosti ranog prepoznavanja emocionalnih i psiholoških potreba djece i mladih, te o pravovremenim intervencijama na svim razinama prevencije.

U skladu s tom misijom, BHIDAPA je u partnerstvu s Institutom D.O.M. i pod stručnim vodstvom prof. dr. sc. Dubravke Kocijan Hercigonja, 2014. godine pokrenula prvi akreditovani edukacijski program iz integrativne dječije i adolescentne psihoterapije u Bosni i Hercegovini. Time smo stvorili prostor za edukaciju i osnaživanje stručnjaka koji žele graditi svoje znanje u skladu s evropskim standardima i potrebama djece i porodica u našem kontekstu.

Danas, BHIDAPA edukacijski centar predstavlja mjesto susreta znanja, iskustva i posvećenosti, prostor gdje stručnjaci mogu dalje razvijati svoje kompetencije u oblasti psihoterapije kao posebne znanstvene i stručne discipline. Naša vizija ostaje ista: stvoriti sigurne prostore u kojima će djeca i mladi biti viđeni, saslušani, podržani i prepoznati, kao ono što zaista jesu, nosioci nade, promjene i budućnosti.

NAŠA MISIJA

U središtu naše misije je težnja ka stvaranju mostova među različitim psihoterapijskim pravcima, uz njegovanje cjelovitog pogleda na dijete i kontekst u kojem ono raste. Vjerujemo da razvoj djeteta ne možemo razumjeti izdvojeno od njegove porodice, zajednice i društvenih okolnosti. Zato se istovremeno fokusiramo na posebnost svakog bića i na kolektivnu odgovornost koju svi dijelimo.

Obrazujemo stručnjake koji vide dijete, adolescenta i odraslu osobu u njihovoj punini – prije simptoma, dijagnoze ili problema. Naša edukacija temelji se na integraciji teorije, metodologije, istraživanja i praktičnog rada u području integrativne psihoterapije. U centru svega su specijalizirane vještine, etički okvir i kontinuirano usavršavanje – jer rad s djecom, mladima i odraslima zahtijeva duboko znanje, osjetljivost i hrabrost.

BHIDAPA danas nudi europski akreditirane edukacije iz dječije i adolescentne integrativne psihoterapije, integrativne psihoterapije za odrasle i supervizije, kao odgovor na rastuće potrebe u društvu.

Preuzmi CV

Naš put

S osjećajem društvene odgovornosti, BHIDAPA aktivno razvija saradnju sa domaćim i međunarodnim institucijama, u cilju kreiranja standarda za zaštitu dječijih prava, edukaciju stručnjaka i promociju zdravog razvoja. Kroz projekte, istraživanja i edukacije, gradimo interdisciplinarni pristup koji odgovara potrebama djeteta u savremenom svijetu.

 

Dijete je sadašnjost i budućnost društva! Odgajati i educirati dijete, biti u odnosu sa mnogo ljubavi, uvažavanja i jasnim granicama je najveći izazov i odgovornost za svakog roditelja, nastavnika, stučnjaka i drušva u cjelini.

 

Srdačno,
Dr. sc. Mirela Badurina, osnivačica BHIDAPA-e
WCPC, EAGT, ECP, ECAP, ECIP psihoterapeut, trener i supervizor

Najvažnije stvari u dječjim životima su sigurnost, ljubav, prihvatanje i ohrabrivanje.

B. Miller