*EIATSCYP (TSC) verzija peta, jun 2022.
- Uspostaviti sigurne i učinkovite uslove za stručnu praksu
- Osigurati odgovarajuće okruženje za profesionalnu praksu
- Uključiti se u procese i postupke osiguranja kvalitete
- Osigurati odgovarajuću obuku/edukaciju i profesionalni razvoj
- Održavati kontinuirani osobni/lični i profesionalni razvoj
- Angažman primjeren dobi i jasna komunikacija s djecom i mladima
- Definicija uloge terapeuta i klijenta
- Saradnja usmjerena na dijete, usmjerena na proces, za definiranje ciljeva
- Razumijevanje igre i njenog značaja za razvoj, učenje i oporavak
- Interakcija s djecom i mladima na načine koji su njima značajni
- Facilitativne relacijske vještine, suosjećajna prisutnost i sposobnost slušanja djece
- Razumijevanje višefaktorskih uticaja na mentalno zdravlje i emocionalnu dobrobit djeteta.
- Vještine zapažanja i evaluacijske sposobnosti u prepoznavanju individualnih dječjih potreba.
- Primjena različitih okvira za konceptualizaciju snaga i poteškoća.
- Integracija procjene i mjerenja ishoda s etičkim razmatranjima.
- Vještine prezentacije slučaja uključujući procjenu, formulaciju, praksu i evaluaciju.
- Principi stručne prakse za rad sa decom i mladima.
- Razvoj radnih saveza sa decom koji su sigurni i pouzdani.
- Razumijevanje ključnih pojmova za potrebe primijenjenog terapijskog mišljenja.
- Siguran i učinkovit rad s relacijskim i razvojnim procesima.
- Upravljanje počecima i završecima sa dostojanstvom i poštovanjem djece i mladih.
- Poznavanje relevantnih pravnih, etičkih i proceduralnih okvira za zaštitu.
- Razumijevanje načina na koji se zakonodavstvo pretvara u politiku i organizacijsku praksu.
- Vještine zastupanja i posredovanja u ime djece u praksi utemeljenoj na pravima.
- Upravljanje moći s obzirom na ranjivost, djelovanje i autonomiju.
- Znanje i vještine za tačnu procjenu rizika i profesionalne prosudbe.
- Razumijevanje rizika i prednosti rada s tehnologijom i internetom.
- Razumijevanje uticaja nepovoljnih iskustava u djetinjstvu (ACES-Adverse Childhood Experiences) u kontekstu.
- Poznavanje različitih dijagnostičkih okvira i niza kriterija procjene.
- Svijest o jedinstvenim i individualnim iskustvima neuroraznolikosti svakog djeteta.
- Osvještavanje i kritička analiza medicinske dijagnoze i uticaja traume.
- Profesionalne vještine povezivanja djeteta, obitelji i šireg sustava skrbi.
- Razumijevanje fizičkog, emocionalnog, kognitivnog i socijalnog razvoja.
- Poznavanje ključnih prekretnica od začeća do odrasle dobi.
- Poznavanje neurorazvojnih perspektiva i posebne obrazovne potrebe i poteškoće (Special Educational Needs and Disabilities-SEND) .
- Razumijevanje uticaja diskriminacije i uskraćenosti okuženja (s obzirom na dob, djetinjstvo, rasizam, kulturnu raznolikost, pitanja roda i rodnog identiteta, seksualnu orijentaciju, sposobnost, razlike u vrijednostima, religiju ili duhovnost).
- Prepoznavanje jedinstvenog proživljenog iskustva svakog djeteta u kontekstu odrastanja.
- Upravljanje ugovorima i granicama sa roditeljima i starateljima u ime djece.
- Razumijevanje uticaja šireg sistema brige na razvoj djeteta.
- Vještine komunikacije i odnosa za efikasan rad u sistemskim kontekstima.
- Pružanje informacija i razumijevanja o potrebama i pravima djece.
- Sposobnost pružanja konsultacija roditeljima i staratelja, te odgovarajuće psihoedukacije.
- Poznavanje i razumijevanje zakonodavstva u odnosu na praksu.
- Razumijevanje uticaja predrasuda, diskriminacije i isključenosti.
- Profesionalne vještine koje osiguravaju sigurnu i učinkovitu praksu protiv ugnjetavanja – anti-opresivna praksa.
- Sposobnosti rada sa složenim relacijskim i razvojnim procesima.
- Sposobnosti komuniciranja i rada uz uvažavanje, uključivanje i participiranje djece (čuti ono što dijete želi da kaže) u terapijskom procesu.
- Razumijevanje šireg konteksta međusektorskog, interdisciplinarnog i multidisciplinarnog rada.
- Upravljanje interfejsima u zakonskim, nezavisnim i dobrovoljnim međuagencijskim odredbama.
- Omogućavanje inkluzivnog glasa djeteta u donošenju odluka i pisanju izvještaja. (Posebno uzeti u obzir komentare člana 13. Konvencije o pravima djeteta, razliku između želja i potreba).
- Razumijevanje etičke složenosti razmjene informacija unutar sistemskog konteksta.
- Vještine zastupanja i posredovanja unutar timova u ime djece i mladih.
- Poznavanje širokog spektra multidisciplinarnih stručnjaka i usluga.
- Sposobnost da se identifikuju potrebe i daju odgovarajuće preporuke tamo gde je to potrebno.
- Upravljanje konkurentnim programima odraslih u najboljem interesu djece.
- Konsultativne vještine za djecu, mlade, roditelje, staratelje i organizacije.
- Prepoznavanje granica kompetencije i sposobnost upućivanja na resurse.
- Preduzimanje rutinske evaluacije prakse.
- Uključivanje u kontinuiranu superviziju i refleksivnu praksu
- Po potrebi osiguravanje specijalističkih konsultacija/supervizija.
- Uključitanje u reviziju prakse u skladu sa zahtjevima.
- Sudjelovanje u evaluaciji tekuće terapijske prakse.
- Obezbjeđiavnje procesa ažuriranja i revizije prema potrebi.
- Učestvanje u stalnom profesionalnom ažuriranju prakse.
- Kontinuirano obrazovanje, obuka i lični razvoj.
- Rad unutar pravnih, političkih i etičkih profesionalnih okvira.
- Upoznati se sa smjernicama o povjerljivosti, sposobnosti i pristanku.
- Primjena profesionalnih i etičkih smjernica u skladu sa zaštitom vođenom Konvencijama Ujedinjenih naroda o pravima djeteta (Nations Conventions on the Rights of the Child -UNCRC).
- Sposobnost rada sa sviješću o društvenom i kulturnom kontekstu s osjetljivošću na pitanja razlika, moći, privilegija i pozicioniranja.
- Rad sa sviješću o zagovaranju i sigurnosti u skladu s potrebama ranjivosti i ovisnosti djece i mladih
- Rad u skladu sa zaštitnim procedurama, protokolima i praksom.
- Održavati transparentnu profesionalnu organizacijsku praksu upravljanja.
- Raditi u skladu sa zakonskim i etičkim zahtjevima.
- Osigurati profesionalno vođenje evidencije i računovodstva.
- Upravljajte praksom s profesionalcima unutar organizacija ili u neovisnoj praksi u skladu s politikama i propisima.
- Omogućiti pristup obrazovanju, osposobljavanju i praksi utemeljen na istraživanju.
- Održavati znanje i razumijevanje različitih pristupa istraživanju uključujući kvalitativne i kvantitativne metode istraživanja.
- Osigurati etičke prosudbe o korištenju mjernih alata.
- Uključiti se u odgovarajuću zaštitu i etiku u kontekstu istraživanja.
- Procijeniti etiku istraživanja u kontekstu ranjivih skupina klijenata.
- Kompetencija u prevenciji i psihoedukaciji djece, adolescenata, roditelja, skrbnika i organizacija.
- Promicanje preventivnih programa utemeljenih na razumijevanju odrednica zdravlja djece i mladih fizičkog, kognitivnog, socijalnog i emocionalnog razvoja i dobrobiti djece i mladih.
- Promocija psihocijalnog obrazovanja na jednostavne, jasne i sveobuhvatne načine unutar organizacija koje se temelje na praksi utemeljenoj na dokazima.
- Podići svijest o stigmi i diskriminaciji, s obzirom na pitanja mentalnog zdravlja u svrhu prevencije i rane intervencije, uključujući komunikaciju s multidisciplinarnim stručnjakom.