*EIATSCYP (TSC) verzija peta, jun 2022.
- Uspostavite profesionalnu praksu
- Osigurajte odgovarajuće okruženje
- Uključite se u osiguranje kvaliteta
- Održavajte profesionalni razvoj
- Održavati odgovarajući kontinuirani profesionalni i lični razvoj
- Angažman primjeren uzrastu i jasna komunikacija sa djecom i mladima.
- Definirajte ulogu psihoterapeuta i ulogu klijenta
- Suradnička formulacija usmjerena na dijete, procesno orijentirana za definiranje ciljeva i ciljeva.
- Razumijevanje igre i njenog značaja za razvoj, učenje i oporavak.
- Interakcija sa djecom i mladima na načine koji su im značajni.
- Facilitativne relacijske vještine, saosećajno prisustvo i sposobnost slušanja djece
- Razumijevanje višefaktorskih utjecaja na mentalno zdravlje i emocionalno blagostanje djeteta.
- Vještine zapažanja i evaluacijske sposobnosti u prepoznavanju individualnih dječjih potreba.
- Primjena različitih okvira za konceptualizaciju snaga i poteškoća.
- Integracija procjene i mjerenja ishoda s etičkim razmatranjima.
- Vještine prezentacije slučaja uključujući procjenu, formulaciju, praksu i evaluaciju.
- Principi stručne prakse za rad sa decom i mladima.
- Razvoj radnih saveza sa decom koji su sigurni i pouzdani.
- Razumijevanje ključnih pojmova za potrebe primijenjenog terapijskog mišljenja.
- Rad na siguran i efikasan način sa procesima odnosa i razvoja.
- Upravljanje počecima i završecima sa dostojanstvom i poštovanjem dece.
- Poznavanje relevantnih zakonskih, etičkih i proceduralnih okvira za zaštitu.
- Razumijevanje kako se zakonodavstvo pretvara u politiku i organizacionu praksu.
- Vještine zastupanja i posredovanja u ime djece u praksi zasnovanoj na pravima.
- Upravljanje moći s obzirom na ranjivost, djelovanje i autonomiju.
- Znanje i vještine za tačnu procjenu rizika i profesionalne prosudbe
- Razumijevanje uticaja nepovoljnih iskustava iz djetinjstva ACES u kontekstu.
- Poznavanje različitih dijagnostičkih okvira i niza kriterija procjene.
- Svijest o jedinstvenom i individualnom iskustvu neurodiverziteta svakog djeteta.
- Svjesnost i kritička analiza medicinske dijagnoze i uticaja traume.
- Profesionalne vještine povezivanja djeteta, porodice i šireg sistema brige.
- Razumijevanje fizičkog, emocionalnog, kognitivnog i socijalnog razvoja.
- Poznavanje ključnih prekretnica od začeća do odrasle dobi.
- Poznavanje neurorazvojnih perspektiva i SEND. Razumijevanje uticaja diskriminacije i uskraćenih sredina (s obzirom na starost, djetinjstvo, rasizam, kulturnu raznolikost, pitanja roda i rodnog identiteta, seksualnu orijentaciju, sposobnost, razlike u vrijednostima, religiju ili duhovnost).
- Prepoznavanje jedinstvenog proživljenog iskustva svakog djeteta u kontekstu.
- Upravljanje ugovorima i granicama sa roditeljima i starateljima u ime djece.
- Razumijevanje uticaja šireg sistema brige na razvoj djeteta.
- Vještine komunikacije i odnosa za efikasan rad u sistemskim kontekstima.
- Pružanje informacija i razumijevanja o potrebama i pravima djece.
- Sposobnost pružanja konsultacija roditelja i staratelja i relevantne psihoedukacije.
- Poznavanje i razumijevanje zakonodavstva u odnosu na praksu.
- Razumijevanje uticaja predrasuda, diskriminacije i isključenosti.
- Profesionalne vještine kako bi se osigurala sigurna i efikasna, anti-opresivna praksa.
- Sposobnost rada sa složenim relacionim i razvojnim procesima.
- Sposobnost komunikacije i rada uz participativne glasove djece.
- Razumijevanje šireg konteksta međusektorskog, interdisciplinarnog i multidisciplinarnog rada.
- Upravljanje interfejsima u zakonskim, nezavisnim i dobrovoljnim međuagencijskim odredbama.
- Omogućavanje inkluzivnog glasa djeteta u donošenju odluka i pisanju izvještaja. (Posebno uzeti u obzir komentare člana 13. Konvencije o pravima djeteta, razliku između želja i potreba).
- Razumijevanje etičke složenosti razmjene informacija unutar sistemskog konteksta.
- Vještine zastupanja i posredovanja unutar timova u ime djece i mladih.
- Poznavanje širokog spektra multidisciplinarnih praktičara i usluga.
- Sposobnost da se identifikuju potrebe i daju odgovarajuće preporuke tamo gde je to potrebno.
- Upravljanje konkurentnim programima odraslih u najboljem interesu djece.
- Konsultativne vještine za djecu, mlade, roditelje, staratelje i organizacije.
- Prepoznavanje granica kompetencije i sposobnost upućivanja na resurse.
- Preduzimanje rutinske evaluacije prakse.
- Angažovanje u odgovarajućem nadzoru u skladu sa praksom.
- Po potrebi potražite odgovarajući stručni nadzor.
- Uključite se u tekuću reviziju i evaluaciju obima prakse.
- Učestvujte u istraživanju i evaluaciji rezultata u praksi.
- Učestvujte u stalnom profesionalnom ažuriranju prakse.
- Kontinuirano obrazovanje, obuka i lični razvoj.
- Rad u nacionalnim pravnim, političkim i etičkim okvirima.
- Rad u skladu sa Konvencijom Ujedinjenih nacija o pravima djeteta (UNCRC).
- Rad u skladu sa zaštitnim procedurama i praksom.
- Rad sa svijesti o društvenim, političkim i kulturnim razlikama.
- Osigurati efektivno rukovođenje, održavajući kvalitet i standarde u profesionalnoj praksi i administrativnim procedurama.
- Radite u okviru budžetskih zahtjeva i upravljajte finansijskim pitanjima uz etičku transparentnost i odgovornost.
- Raditi u skladu sa nacionalnim pravnim, političkim i etičkim okvirima.
- Ako radite u samostalnoj praksi, samozaposlen ili mali biznis da budete informisani i upoznati sa neophodnim zahtevima za bezbednu praksu.
- Da bude svjestan pristupa terapijskoj praksi utemeljenih na istraživanju
- Biti svjestan različitih istraživačkih metodologija uključujući kvalitativne i kvantitativne pristupe istraživanju
- Da budete informirani o etičkim kodeksima, smjernicama za ponašanje i praksu za istraživanje s djecom i mladima
- Da biste bili u mogućnosti da se bavite rutinskim alatima za mjerenje ishoda, na primjer, Upitnik o prednostima i poteškoćama SDQ
- Kompetentnost u promicanju rane pomoći i prevencije uključujući psihoedukaciju za djecu, mlade, roditelje, njegovatelje i profesionalce u organizacijama.
- Osmišljavanje, implementacija i upravljanje programima ili projektima koji mogu podržati razumijevanje dječijih potreba i sposobnosti uključujući determinante fizičkog, kognitivnog, socijalnog i emocionalnog razvoja i dobrobiti djece i mladih
- Razumijevanje faktora rizika i zaštitnih faktora u procjeni dječjih potreba i sposobnosti s obzirom na dobrobit, rast i učenje
- Obrazujte odrasle u kontekstima u kojima djeca žive, uče i igraju se, uključujući pružanje dokaza o istraživanju i informacijama koje mogu podržati upitne umove, kvalitet brige i promovirati refleksivnu praksu.
- Nastavite da razvijate razumijevanje rizika i koristi za sigurnost i dobrobit djece, uključujući znanje i razumijevanje njihovog jedinstvenog životnog iskustva u svakom različitom kulturnom i društvenom kontekstu.
- Održavajte posvećenost destigmatizaciji izazova mentalnog zdravlja i izbjegavanju kriminaliziranja ponašanja koje može biti izraz traume, ka izlječenju i oporavku njihove ukupne sposobnosti za dobrobit.