Odsjek za Specijalistička znanja iz seksualnog zdravlja, terapije i savjetovanja

Specijalistička znanja iz seksualnog zdravlja, terapije i savjetovanja

Prva Akadema za psihoterapu u Bosni i Hercegovini, pokrenuta od BHIDAPA, Europski akreditovanog Psihoterapskog Trening Instituta, 18. 11. 2024. godine, raspisuje Konkurs za upis u prvi ciklus edukacijskog programa Specijalistička znanja iz seksualnog zdravlja, terapije i savjetovanja, u Sarajevu, u studskoj 2025/2026. godini.

 

Razlozi pokretanja studija

BHIDAPA, Europski Akreditovan Psihoterapijski Trening InsFtut, u suradnji sa Hrvatskim društvom za seksualnu terapiju1, članom Europske seksološke federacije2, organizira edukaciju iz specijalisFčkih znanja iz seksualnog zdravlja, terapije i savjetovanja.

Inicijativa za pokretanje ovog studijskog programa proizašla je iz rastuće potrebe za stručnim osobljem sposobnim pružiF kvalitetne usluge unutar područja seksualnog zdravlja.

Edukacijski program je pažljivo dizajniran s ciljem pružanja temeljitog razumijevanja seksualnih zdravstvenih pitanja, te osposobljavanja polaznika za primjenu efikasnih vješFna i metoda u terapiji i savjetovanju.

Ovaj pristup osigurava da su polaznici ne samo teoretski pripremljeni, već i prakFčno sposobni za terapijski i savjetodavni rad u dinamičnom i izazovnom polju seksualnog zdravlja.

Edukacija iz iz specijalističkih znanja iz seksualnog zdravlja, terapije i savjetovanja traje dvije godine (4 semestra/60 ECTS) s ukupno 20 tematskih modula održavanih tokom vikenda (produženog vikenda). Provodi se u suradnji sa Hrvatskim društvom za seksualnu terapiju, članom Europske seksološke federacije.

Prema propozicija HDST i EFS Edukacijski program traje dvije godine ( 4 semestra / 60 ECTS ), ukupno dvadeset tematskih modula (20 vikenda) od subote do nedjelje, po potrebi produženi vikend (od petka do nedjelje).

Edukacija se održava, tokom prve godine jednom mjesečno, 10 vikenda, i tokom druge godine 10 vikenda.

Uslovi za upis

Uslovi za upis u edukaciju za seksualne terapeute/kinje su:

  1. ECP Psihoterapeuti (europski certifikovani psihoterapeuti) i savjetodavni terapeuti
  2. Najmanje 26 godina starosti
  3. Osobe koje prihvaćaju načela iznesena u Deklaraciji o seksualnim pravima Svjetskog udruženja za seksualno zdravlje (WAS) koju možete naći na http://www.worldsexology.org/content/sexual-rights-0
  4. Poznavanje engleskog jezika; pojedina predavanja, radionice i dio literature bit će na engleskom jeziku

Uslovi za upis u edukaciju/stručno usavršavanje za savjetovatelje/ice iz seksualnog zdravlja su:

  1. Psiholozi, liječnici, socijalni radnici, socijalni pedagozi, socijalni rehabilitatori, više/visoke medicinske sestre i tehničari i osobe koje su tokom studija/obrazovanja imale kolegije iz psiho-socijalnog savjetovanja
  2. Najmanje 26 godina starosti
  3. Osobe koje prihvaćaju načela iznesena u Deklaraciji o seksualnim pravima Svjetskog udruženja za seksualno zdravlje (WAS)
  4. Poznavanje engleskog jezika, pojedina predavanja, radionice i dio literature bit će na engleskom jeziku

Metode rada

Metode rada uključuju:

√ teorijska predavanja,

√ aktivno učešće u individualnoj terapji

√ praktične vježbe,

√ rad u parovima i malim skupinama,

√ osobni/lični razvoj kroz grupne procese i iskustvene module,

√ odbrane seminarskih radova

√ procjenu i samoprocjenu,

√ demonstraciju terapije,

√ integralni pismeni ispit,

√ prezentacije slučaja i

√ superviziju kliničke prakse.

√  Studenti se podstiču da razvijaju refleksivno i kritičko mišljenje, sposobnost sinteze i analize, kreativnost, aktivno učešće.​

Trajanje i struktura sati 2 godišnje specijalizirane edukacije

Edukacija traje 2 godine, a po završenoj edukaciji i uspješno položenom završnom ispitu kandidati dobivaju diplomu ovjerenu od strane BHIDAPA Akademije za psihoterapiju, sa kojom direktno mogu aplicirati za evropski certifikat ——-

Ukupno trajanje specijalizirane edukacije obuhvata 1500 sati, raspoređeno u dvije godine (4 semestara).

Edukacija se, u pravilu, obavlja jednom mjesečno, produženi vikend (16-20 sati), sa ljetnom i zimskom pauzom.

Polaznici/e na kraju prve godine edukacije, odnosno na kraju drugog semestra pišu pismeni test znanja koji je uslov za nastavak edukacije.

Dodatni uslovi za završetak edukacije su i:

a. Usmeni prikaz (uz PTT prezentaciju) jedne teorijske teme pred edukacijskom grupom
b. Usmeni prikaz (uz PTT prezentaciju) slučaja pred edukacijiskom grupom
c. Pismeni prikazi 6 završenih slučajeva
d. Završni razgovor o stečenom znanju i vještinama pred komisijom

EDUKACIJSKI PLAN I PROGRAM

Prva edukacijaka godina
Br. Modul/predmet (obavezni ) Minimalan broj sati ECTS
1.

– Psihoseksualni razvoj (Seksologija, seksualna medicina, Definiranje područja seksualnog savjetovanja i terapije)

– Historija znanstvene misli i seksualnog razvoja;

– Najvažnije istraživanje u području seksualnog zdravlja

16 (T+ V+ I) + 20 SU = 36 sati 2 ECTS
2.

– Seksualna anatomija i fiziologija, biološke osnove seksualnog razvoja (neurotransmiteri, hormoni)

– Drugi modeli seksualnog zdravlja (Basson, Byers, Dual – model dvojne kontrole, prekretnice, motivacija)

– Psihologija ljubavi i seksualnosti (ljubav, zaljubljenost i intimnost)

16 (T+ V+ I) + 20 SU = 36 sati 2 ECTS
3.

– Dinamika i procesi u ljubavnom odnosu i odnosi u partnerskoj relaciji

– Intimnost i privrženost, preljuba, nemonogamni odnosi

– Sociokulturalni i pravni aspekti seksualnosti

16 (T+ V+ I) + 20 SU = 36 sati 2 ECTS
4.

– Razvoj spolnog identiteta, rodnog identiteta i seksualne orijentacije

– Značenje emocija i psihičkih stanja na seksualni odgovor            (anksioznost, depresija, krivnja, strah i sram)

-Seksualno zdravlje i seksualne poteškoća kod muškaraca i žena

– Seksualno ponašanje (Spiritualnost i seksualnost)

– Seksualne fantazije

16 (T+ V+ I) + 20 SU = 36 sati 2 ECTS
5.

– Razvoj rodnog identiteta,

-Zakonodavstvo i seksualna orijentacija

– Transrodnost, seksualne varijacije i seksualno zdravlje

– Faze dječjeg razvoja (Seksualno zdravlje i seksualno ponašanje u djece)

– Razvojno odstupajuća seksualna ponašanja u djece

16 (T+ V+ I) + 20 SU = 36 sati 2 ECTS
6.

– Seksualno zdravlje i seksualno ponašanje u adolescenciji

– Seksualno zdravlje i seksualno ponašanje u trudnoći i nakon porođaja

– Seksualnost i menopauza

– Seksualno zdravlje i poteškoće kod starenja

– Razvojno odstupajuća seksualna ponašanja

16 (T+ V+ I) + 20 SU = 36 sati 2 ECTS
7.

– Uzimanje anamneze o seksualnom zdravlju

– Prvi intervju

16 (T+ V+ I) + 20 SU = 36 sati 2 ECTS
8. Savjetovanje u seksualnim intervencijama 16 (T+ V+ I) + 20 SU = 36 sati 2 ECTS
9.

– Klasifikacija i dijagnosticiranje poremećaja seksualnog zdravlja, parafilija i rodna inkongruencija

– Epidemiologija seksualnog zdrvlja

-Faktori koji utječu na seksualno zdravlje

-Spolno prenosive bolesti i reproduktivno zdravlje

16 (T+ V+ I) + 20 SU = 36 sati 2 ECTS
10.

– Normalna seksualna želja i zadovoljstvo

– Nedostatak ili gubitak seksualne želje i seksualne averzije

– Problematična i kontroverzna seksualna ponašanja

– Erektilna disfunkcija

16 (T+ V+ I) + 20 SU = 36 sati 2 ECTS
Druga edukacijaka godina
11.

– Poremećaju seksualnog uzbuđenja

– Prerana ejakulacija

– Odgođena ejakulacija

– Poremećaj ženskog orgazma

16 (T+ V+ I) + 30 SU = 46 sati 3 ECTS
12.

– Vaginizam, dispareunija i drugi koitalni bolovi

– Hiperseksualni poremećaj

16 (T+ V+ I) + 30 SU = 46 sati 3 ECTS
13.

– Rodna disforija

– Sindrom nemirnih genitalija

16 (T+ V+ I) + 30 SU = 46 sati 3 ECTS
14.

– Parfilija

– Aseksualnost

16 (T+ V+ I) + 30 SU = 46 sati 3 ECTS
15.

-Intervencije kod seksualnih poremećaja

– Mindfulness i seksualnost

16 (T+ V+ I) + 30 SU = 46 sati 3 ECTS
16.

– Farmakoterapija i somatska terapija u kliničkoj seksologiji

– Forenzička seksologija

16 (T+ V+ I) + 30 SU = 46 sati 3 ECTS
17. – Partnerska seksualna terapija 16 (T+ V+ I) + 30 SU = 46 sati 3 ECTS
18.

– Individualna seksualna terapija

– Komorbiditet seksualnih disfunkcija sa somatskim i/ili mentalnim poremećajima

16 (T+ V+ I) + 30 SU = 46 sati 3 ECTS
19.

-Seksualno nasilje i zlostavljanje djece i odrasli

-Etička pitanja u kliničkoj seksologiji

16 (T+ V+ I) + 30 SU = 46 sati 3 ECTS
20. -Istraživanje u kliničkoj seksologiji 16 (T+ V+ I) + 30 SU = 46 sati 3 ECTS
21. Završni Ispit* 10 ECTS
UKUPNO kontakt sati i sati samostalnog učenja 820 sati + 380 sati 60 ECTS

Cjelokupna edukacija iz specijalističkih znanja iz seksualnog zdravlja, terapije i savjetovanja obuhvata 1200 sati, koji integriraju sljedeće sate: kontakt sate  (820 sati): predavanja, sati rasta i razvoja), sate kliničke prakse i supervizije, sate procjene – ispite (pismeni ispiti, odbrane seminarskih radova, završnog ispita, self assesssment i grupni assessment), a ostali sati su sati samostalnog učenja (380 sati): self stady, rad u trijadama, istraživanje, pisanje završnog rada, individualne psihoterapije i supervizije, raspoređeno u najmanje dvije godine (četiri semesta).

EVALUACIJA I CERTFIKACIJA

Završni ispit

Predan završni rad i poležen usmeni ispit pred komisijom. Završni rad treba biti sadržan u 6000-9000 riječi.

Na kraju edukacije, polaznici polažu završni ispit koji uključuje pismene i usmene komponente, te prezentaciju slučajeva.

Polaganjem završnog ispita i dobivanjem diplome od strane BHIDAPA Akademije za apsihoterapiju, zvanje: Specijalist seksualnog zdravlja i terapeut ili savjetnik, omogućava direktno apliciranje za dobivanje Certifikata sa zvanjem: Seksualni psihoterapeut ili Seksualni savjetnik ovjerenog od strane Hrvatskog društva za seksualnu terapiju i Europske seksološke federacije.

Ishodi znanja

Očekuje se da će, po završetku programa, terapeuti / savjetnici moći:

  1. Identificirati i razumjeti širok spektar seksualnih zdravstvenih pitanja Polaznici će biti sposobni prepoznati i razumjeti različite aspekte seksualnog zdravlja, uključujući psihoseksualni razvoj, seksualne disfunkcije, i uticaj kulture i društva na seksualno zdravlje.
  2. Primijeniti tehnike i vjrštine seksualne terapije i savjetovanja  Terapeuti će razviti vještine potrebne za provođenje specijaliziranih terapijskih intervencija i savjetodavnih tehnika koje su usmjerene na poboljšanje seksualnog zdravlja pojedinaca i parova.
  3. Primijeniti tehnike i vjrštine seksualne terapije i savjetovanja  Terapeuti će razviti vještine potrebne za provođenje specijaliziranih terapijskih intervencija i savjetodavnih tehnika koje su usmjerene na poboljšanje seksualnog zdravlja pojedinaca i parova.
  4. Analizirati i razumjeti seksualno ponašanje i stavove Edukacija će omogućiti polaznicima da kritički procjenjuju i analiziraju seksualna ponašanja i stavove, te kako da im adekvatno pristupe u svojoj praksi.
  5. Primijeniti etičke principe u praksi Program naglašava važnost etike u profesionalnom radu, pripremajući terapeute da se suoče s etičkim dilemama i osiguraju poštivanje visokih profesionalnih standarda u svom terapijskom i savjetodavnom radu.
  6. Razvijati vještine dobre terapijske i savjetodavne prakse (terapijsku alijansu)  Osim stručnih znanja, terapeuti će razviti i unaprijediti svoje komunikacijske i interpersonalne vještine koje su ključne za izgradnju povjerenja i efikasno vođenje terapijskih i savjetodavnih sesija. Također će razviti vještine prepoznavanja i reagiranja na vlastite kontratransferne reakcije u zahtjevnim tretmanima seksualnih problema uključujući i razvoj pozitivne terapijske alijanse.
  7. Dizajnirati i provoditi edukacijske programe Polaznici će biti osposobljeni za kreiranje i implementaciju edukativnih programa koji ciljaju na unapređenje seksualnog zdravlja i prevenciju seksualnog zlostavljanja.

Osnovne kompetencije

Seksualni Terapeuti/Savjetnici će razviti kompetencije koje obuhvataju:

  1. Razumijevanje psihoseksualnog razvoja i seksualne psihoterapije i savjetovanja
  2. Sposobnost dijagnosticiranja i klasifikacije poremećaja seksualnog zdravlja
  3. Vještine potrebne za provođenje intervencija kod seksualnih poremećaja
  4. Kompetencije u radu s različitim seksualnim orijentacijama i identitetima
  5. Kompetencije u rješavanju nesvjesnih dinamika unutar terapijkog odnosa.
  6. Primjena naprednih znanja o etici i multikulturalnosti, s fokusom na etičke dileme, multikulturalnu kompetentnost.
  7. Efikasnu komunikaciju i suradnja unutar interdisciplinarnog tima.
  8. Etičko donošenje odluka (Primjena općih etičkih načela u seksualnoj psihoterapiji i savjetovanju kako bi se osiguralo poštivanje profesionalnih standarda i zaštita dobrobiti klijenata i praktikanata).
  9. Sposobnost evaluacije i supervizije u kontekstu seksualne psihoterapije i savjetovanja.
  10. Razvoj vještina komunikacije.
  11. Kompetencije za prevenciju.

Obaveze polaznika u edukaciji

Polaznici su dužni redovito prisustvovati i aktivno sudjelovati u svim oblicima nastave, te ispunjavati sve zadatke i provjere znanja. Sudionica/ik može izostati maksimalno 25 sati nastave po godini. Sudionici/ku se određuju posebni dodatni zadaci kao nadoknada za propuštene sate

 

 

Otvoren je Konkurs za studijsku 2025-2026. godinu. Više

Online prijava je obavezna!

Prijaviti se možete putem online prijave.
Učlaniti se možete putem online prijave.

eapti@bhidapa.ba
tel:+387 33 744 634

academy.bhidapa.ba

bhidapa.ba

journal.bhidapa.ba

congess.bhidapa.ba

KONTINUIRANI PROFESIONALNI RAZVOJ

Specijalistički program edukacije  iz seksualnog zdravlja i terapije/savjetovanja osmišljen je tako da osigura kontinuirani profesionalni razvoj i usklađenost s savremenim standardima u psihoterapiji u skladu sa pravilima EAP-a. Podržava edukantove aspiracije za kontinuiranim usavršavanjem, cjeloživotnim obrazovanjem, međunarodno priznanje i djelovanje.

Kontinuirana edukacija i obrazovanje je ključ ličnog i profesionalnog razvoja u širokom rasponu područja, u cilju  jačanja ličnih kompetencija i svladavanja izazova.

U BHIDAPA-EAPTI za kontinuirano obrazovanje, u skladu sa EAP – CPD[2] diplomirani psihoterapeuti, savjetnici ali i drugi stručnjaci koji su željni znanja mogu pronaći visokokvalitetna i inovativna rješenja za kontinuirano obrazovanje i individualni razvoj.

[1] Definicija cjeloživotnog u čenja (EU, 2000): “Sve vrste učenja tokom odrasle dobi s ciljem unapređenja znanja, vještina i kompetencija u okviru osobnog ili profesionalnog djelovanja pojedinca. ”

[2] Kontinuirano stručno usavršavanje (CPD) potrebno je za ponovnu registraciju nositelja ECP-a (EIAPTY; EAIP i EAP) od strane akreditovanog instituta u kojem je registrovan nositelj diplome.

Ovim pristupom osigurava se da edukacijski program ” Specijalist seksualnog zdravlja i terapeut ili savjetnik ” ne samo da priprema polaznike za unapređenje vlastitih karijera, već i da doprinosi podizanju profesionalnih standarda unutar psihoterapijske zajednice na globalnoj razini.